Wednesday, February 2, 2011

Hello February!


Assalamualaikum w.b.t semua! =)

Wahhhhhhhh. Lame dah x borak sorang2 kat cni. Dah berhabuk dah blog aku neh. HAHAHA.
Takde masa la. (KONON JER. HEEE. HRU ppl? Hope everything's better la. Me? (Ade orang tny heh?) Takpe la aku tny kt dirisendiri jela. Boleh kan? BHAHAHA. =)) Ngee. So far life aku takde la happening sgt,biasa2 aja dong! Indon plak. (Ni garagara teman mak aku layan cerita indon la neh.) Iklan jap. Hahaha. Life aku camni lah,ngadap screen machine kegilaan ramai ni la,sampai mak aku tegur kan tengah cuti lenim(sekarang ni),so no need la nak ngadap mende neh lagi. Rehat la plak. Tapi nak wat camne kan,aku ngan machine yg canggih neh tak dapat dipisahkan la. Hee. Tapi boleh jer kalo nak stay away from this machine for a while,cuma biasala semua benda mmg kena guna machine neh. Hee. Back up dirisendiri lak aku neh. Hahaha!

The main point sebenarnya,aku nak bgtaw sekarang neh dah bulan FEBRUARI. Kejap je kan masa berlalu. Rase cam baru je wish HAPPY NEW YEAR kan. This time for Happy Chinese New Year. So,slmt thn baru cina la kepada yg menyambut perayaan neh. What a life Malaysia! Semua raya sambut yer. Aku suka sebab. Sebab ape? Korang rase? HAHA. Mestilaa sebab CUTI. Hoyeahhh! Hahaha. Suka sangat tawtaw. :D

Tapi cam biasa la,as a student aku amatamatamat menghargai cuti yg ada neh. Harus lah kan kan kan. Hehehe. Cuti bermula 29/1/2011 - 6/2/2011. Tapi cam biasalah,Friday aku free so dah boleh balik,28.1.2011 da selamat sampai pon aku. Oh Terengganu! Hee. Jangan jeles tawtaw! HAHAHA.

And the beginning of makanmakan && jalanjalan atau sebaliknya is began now. Hahaha!
It's start with satu workshop BASIC PHOTOGRAPHY by NIKON Sdn. Bhd. Best gila join workshop neh. Ni pon kebetulan aku join,tgk page kawan aku kt Fb. So,yuran x mahal sgt aku pon joinlaaa. Hee. Only RM20. Really worth I think. Ngee.

Nak dipendekkan cerita.. Mari tengok gmbr2 yg aku amik,1st shoot.
This is verryyy the beginning to me. Amatur lg la. Huhuhu. Tak berapa nak reti lagi la. Hee. Let's check it out! =D


1st.

















Ini la antara gambar2 yg aku amik(belajar) and pertolongan kawan2 for all this pix. :D Thanks guys. You rock! ;)
Ni la antara capture2 yg dpt aku snap pada hari tu. What a beautiful day! ;)

Keesokkannya,it's time to shoppingggg!
Pada 29.1.2011 aku and my roomate also mymotormate pegi jalan2 all around Kuala Terengganu la. This is 2nd time aku and die hang-out bebeh. Dari pagi sampai petang. Cukup seronok itu hari. Hee. 1stly aku pegi makan meehoon sup kt Pasar Payang. HOHO. Sungguh sedap! ;) Pastu kami pegi belibelah kat paso tu. Tengok2 punya tengok beli gak selai baju,aku satu and dia satu. Rezeki dak tu,awal lagi masa tu dkt kul 10 a.m or tak jam kul 10 a.m lg,punya la seronokkk nak shopping.







B4 nak ke tempat shopping seterusnya kami singgah sebentar di taman Waterfront area Pulau Kambing. Tempat neh sesuai untuk beriadah dan juga untuk berGAMBAR. Hahaha! Tula yg sebenarnya kan. Hee. Sempat jugakkk kami jadi model sekejap. Haaaa!









HAHA. Banyak tempat kami pegi,MYDIN and GIANT. Tudung2 n anak tusung kami beli. Hoho. Banyakkk gak laa habis,hihihi. Bese la,kalo dah mmg nak beli,beli laa tapi bila ada wang je la kan. Hahaha. Kalo take tengok jela kelipkelip. Hehehe.
Sebelom anta Mira kt bustand sempat lagi kami singgah ke Pantai Batu Buruk,my common place for lepak2. Hehe. Tapi kami bukan sahaja lepak bahkan kami benti tuk makan kek yg tak sempat dihabiskan masa lunch tu. Hehehe! Kek sedap! ;) Sedapsedap! :DD
Itu hari sngat seronok bagi aku la. Hee. Thx roomate. ;)

Ni je la cerita yg pretty cool to share. Tapi byk lg yg tak diceritakan. Tak larat nak type la guys! Nak wat vlog,lg la need more time kan. Kot. Tak perlu la wat vlog neh,aku bukan artist pom. HAHAHA. Hee. Jadi ape yg nk dikonklusikan adalah setiap hari adalah istimewa,jadi kita kena hargai harihari dalam hidup kita sebab hari ini bukan semalam,bukan kelmarin ataupun esok,tapi hari ini adalah hari ini. Ngee. Get it? Of coz lah kan. Hehehe. ;)

p.s : if katakata saya kasar or buat anda tersentuh or terasa or apa2 je la. Saya mintakmaaf sgt2,tak disengajakan semua katakata tu spontan dari hati turun ke jari2 untuk ditypekan kt dlm blog neh. Once again,sorry k. Till then,see you next time. Enjoy this entry. Hehehe. :D Selamat membaca! Lupa lak,bubbye January 2011. Welcome February 2011. ;)

No comments:

Post a Comment